Gothic3web

Forum na temat Gothic 3


#1 2008-10-12 17:22:23

kolaś

Administrator

Zarejestrowany: 2008-10-12
Posty: 28
Punktów :   

Orkowie

Orkowie


Orkowie to rasa zamieszkująca północną część kontynentu oraz posiadająca niewielkie miasta na wyspie Khorinis. Ich kultura dorównuje cywilizacji ludzkiej, jednak niektórzy sądzą, że zielonoskórzy to dzikie zwierzęta nieposiadające honoru, współczucia czy inteligencji. To stwierdzenie jest jak najbardziej mylne. O ile orkowie, których spotkaliśmy na wyspie Khorinis pasują doskonale do powyższego opisu, tak ci z kontynentu już nie. Na początku należałoby wytłumaczyć, dlaczego tak jest. Zielonoskórzy z wyspy to plemię wojownicze, dzikie. Różnią się od swych braci nie tylko wyglądem, ale i kulturą. Jednak wyznają ten sam kodeks honorowy i wierzą w tego samego boga –Beliara. Orkowie z kontynentu różnią się od swych pobratyńców wyglądem ale i poziomem cywilizacji, która przypomina bardziej naszą. Orkowie posiadają doskonale zorganizowaną i rozbudowaną armię. (o tym, jak prowadzą bitwy mogliśmy przekonać się w Gothic 2, przy okazji oblężenia zamku w Górniczej Dolinie). W czasie walk dowódca orków znajduje na polu bitwy miejsce, z którego może obserwować przebieg walk. Trzeba przyznać, że takie rozwiązanie pozwala na doskonałą orientację w czasie potyczek i na dokładne dowodzenie armią. Sztukę wojenną, jaką prowadzą zielonoskórzy można podzielić na trzy fazy: Pierwsza- zepchnięcie wroga jak najgłębiej w jego terytorium. Druga- sprowadzanie zapasów i posiłków, budowa wielkiej palisady, za którą znajdują się wojska oraz zaopatrzenie. Faza trzecia i ostatnia- do walki wkraczają oddziały za palisady. Zalewają wroga, który i tak jest już mocno osłabiony przez początkowe walki. Na podbitych terenach orkowie nie dokonują rzezi na mieszkańcach, wręcz przeciwnie pozwalają im wieść życie, jakie wiedli przedtem. W okupowanych miastach stworzą administrację, która sprawnie zarządza okupowanymi terenami.

W orkowej armii istnieje podział, który przypisuje odpowiednie role poszczególnym żołnierzom. Postaram się pokrótce przedstawić te struktury.

Zwiadowcy- Orkowie, najczęściej byli myśliwi, którzy potrafią niezauważenie prześliznąć się za linie wroga i zebrać o nim informacje. Często prowadzą działania dywersyjne i rozpoznawcze. W czasie pokoju patrolują granice, aby nikt niepowołany nie wszedła na terytorim ich państwa.



Wojownicy- Jak w każdej armii pełnią rolę mięsa armatniego. Może nie posiadają dużych umiejętności w walce, ale nadrabiają je swą siłą. Dobrze wyszkolony rycerz może mieć już problem podczas pojedynku z orkowym wojownikiem.



Elitarni wojownicy- Najlepsi z najlepszych. Elita orkowych wojsk, kierująca się własnym kodeksem honorowym. Nie tylko podnoszą morale wojsk, ale sieją szeregach strach w szeregach przeciwnika. Ten, kto miał okazję walczyć z elitarnymi oddziałami wie, że tego przeciwnika nie można lekceważyć.



Pułkownicy- Orkowie wybierani z elitarnych oddziałów orków. Wojownicy wykazujący się nie tylko wielką siłą czy umiejętnościami, ale opanowaniem, wiedzą i umiejętnością prowadzenia sztuki wojennej. Są prawą reką Herszta.

Herszt orków- Dowódca całej orkowej armii cieszący się dużym szacunkiem wśród swych braci. Wojownik, który brał udział w niejednej wojnie. Doświadczenie, które zdobył walcząc w elitarnych oddziałach orków, wykorzystuje podczas dowodzenia armią. Herszt jest wybierany przez swych współplemieńców.



Szamani- są odpowiednikiem Magów Ognia. Wspierają swych wojowników nie tylko modlitwą, ale i swymi potężnymi czarami. Niektórzy z nich posiadają umiejętności ożywiania zmarłych i przyzywania demonów z innych wymiarów.



Religia:
Bóg, którego wyznają orkowie to w wyżej wymieniany Beliar. Beliar jest uosobieniem czystego zła, ciemności, śmierci i zniszczenia. Należy zadać sobie pytanie, dlaczego orkowie wyznają Pana Ciemności. Otóż Beliar jest utożsamiany ze zniszczeniem, wojną, śmiercią. Orkowie jako najwyższe wartości w swoim życiu uznają siłę i walkę. Właśnie, dlatego oddają cześć temu bogu.

Miasta:
Nie możemy dużo powiedzieć na ich temat. Z jedynym orkowym miastem mieliśmy styczność w Gothic1. Przypominało ono bardziej wioskę namiotów aniżeli miasto. Być może orkowie prowadzą koczowniczy tryb życia, dlatego nie budują miast na nasz kształt. Wiemy natomiast, że w miejscach orkowego kultu powstają piękne, bogato zdobione i wykończone budowle.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.masbleach.pun.pl www.tvnmajka.pun.pl www.b2st.pun.pl www.bialyjednorozec.pun.pl www.nhw.pun.pl